ایستگاه شفق قطبی در آسمان

۶ بازديد

شفق شمالی یک پدیده طبیعی است که شما را با جادوی خود مجذوب خود می کند. وایکینگ ها بر این باور بودند که شفق های درخشان بازتابی از سپرها و زره های درخشان خدایان است. چه کسی می تواند آنها را سرزنش کند؟ این منظره خیره کننده واقعاً شبیه چیزی خارج از این دنیا است!البته، به لطف علم، ما می دانیم که شفق شمالی به جادو نیست. برای گرفتن آنها، به 3 عامل کلیدی نیاز دارید که به طور همزمان هماهنگ شوند: آسمان تاریک، فعالیت خورشیدی، و هوای صاف. همچنین باید بدانید چه زمانی و کجا شفق های قطبی را ببینید تا بهترین شانس خود را برای مشاهده آنها در بسته تور شفق شمالی داشته باشید .اگر مشاهدات شفق قطبی در لیست آرزوهای شما هستند، برای کشف بهترین زمان‌ها و مکان‌ها برای دیدن شفق‌های شمالی به ادامه مطلب بروید.

بهترین زمان برای دیدن شفق شمالی

متأسفانه، چراغ های شمالی در صورت تقاضا ظاهر نمی شوند. شفق قطبی را فقط در زمان های خاصی از سال می توانید ببینید که شرایط مناسب باشد. به همین دلیل است که باید تور شفق شمالی خود را از قبل برنامه ریزی کنید تا بهترین شانس را برای گرفتن آنها داشته باشید.از آنجایی که آسمان تاریک یکی از عوامل کلیدی برای مشاهده شفق‌های شمالی است، بهترین زمان برای جستجوی آن‌ها در شب است. هر چه آسمان تیره‌تر باشد، تشخیص رنگ‌های شفقی که بالای سر شما می‌رقصند آسان‌تر است.به همین دلیل تورهای شفق شمالی در عصر برگزار می شود. علاوه بر این، بسیاری از هتل‌ها در صورت روشن شدن چراغ‌ها در نیمه‌شب، زنگ بیداری شفق قطبی را ارائه می‌دهند.

بهترین زمان سال برای تماشای شفق قطبی

بیشتر احتمال دارد که شفق شمالی را در زمستان بین ماه های اکتبر و آوریل ببینید. این به این دلیل است که آسمان شب در زمستان تاریک تر است و ساعات روشنایی روز کمتر است. برای اینکه بتوانید رنگ های شفق قطبی را تشخیص دهید، به تاریکی نیاز دارید، زیرا در نور روز به سختی دیده می شوند.زمستان در شمال اروپا شب های طولانی و تاریک را به همراه دارد، به ویژه بین دسامبر و فوریه. در واقع، در برخی از مناطق در شمال دور، خورشید به هیچ وجه طلوع نمی کند - پدیده ای به نام "شب قطبی" . هر چه ساعات تاریکی بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دیدن شفق قطبی خواهید داشت.زمستان در شمال اروپا به دلایل بسیار دیگری یک زمان جادویی از سال است. علاوه بر اینکه فرصتی برای شکار چراغ‌ها به دست می‌آورید، می‌توانید از فعالیت‌هایی در برف مانند سورتمه سواری با سگ یا سوار بر برف نیز لذت ببرید. شما حتی می توانید در یک هتل یخی نوردیک اقامت کنید!در ایسلند می توانید در غارهای یخی طبیعی قدم بزنید یا مناظر چشمگیری را ببینید که از یخبندان می درخشند. به‌علاوه، زمستان فصل سفر آرام‌تری نسبت به تابستان است، بنابراین بین اکتبر و آوریل برای جمعیت کمتری در برترین جاذبه‌ها از آن بازدید کنید.

آیا "بهترین سال" برای دیدن شفق شمالی وجود دارد؟

هر سال می توانید شفق شمالی را ببینید. اساسا "بهترین سال" برای شکار آنها وجود ندارد.برخی بر این باورند که دوره های مشخصی از چرخه 11 ساله خورشیدی شانس بیشتری برای مشاهده نور شفق در آسمان فراهم می کند. وقتی خورشید حداکثر خورشیدی خود را تجربه می کند، به این معنی است که فعالیت خورشیدی زیاد است و ذرات باردار بیشتری آزاد می شوند. این اخیراً در سال 2014 اتفاق افتاد.گفته می شود، طوفان های ژئومغناطیسی می توانند در هر زمانی رخ دهند، بنابراین شما همچنان می توانید شفق های شمالی را در مرحله حداقل خورشیدی مشاهده کنید. شفق قطبی غیرقابل پیش بینی است، بنابراین حتی اگر در طول حداکثر خورشیدی آنها را جستجو کنید، رؤیت آنها تضمین نمی شود.

بهترین مکان برای دیدن شفق شمالی

شفق شمالی یک پدیده طبیعی است که می توانید در عرض های جغرافیایی بسیار شمالی شاهد آن باشید. شفق قطبی را فقط در نیمکره شمالی می توانید ببینید، در حالی که شفق قطبی در نیمکره جنوبی قابل مشاهده است.از آنجایی که فعالیت خورشیدی در قوی ترین حالت خود به قطب شمال نزدیک تر است، باید به دایره قطب شمال بروید تا شانس خود را برای مشاهده شفق شمالی افزایش دهید.بهترین مکان ها برای دیدن شفق قطبی کشورهای شمال اروپا ایسلند، نروژ، سوئد و فنلاند هستند که در داخل یا نزدیک دایره قطب شمال قرار دارند. شما همچنین می توانید آنها را در روسیه، آلاسکا و مناطق شمال غربی کانادا جستجو کنید.چرا مقاصد نوردیک برای تماشای شفق شمالی ایده آل هستند؟ زیرا آنها در "منطقه شفق قطبی" قرار دارند.

منطقه شفق قطبی

"منطقه شفق قطبی" (یا "کمربند نورهای شمالی") یک بیضی عرضی بین 65-72 درجه شمالی است. این باند جایی است که بیشترین فرکانس و شدت شفق قطبی در آن رخ می دهد، بنابراین بهترین شرط شما این است که برای تورهای شفق شمالی از این منطقه دیدن کنید .ایسلند و مناطق شمالی نروژ، سوئد و فنلاند در محدوده شفق قطبی قرار دارند. با این حال، هر از گاهی زمانی که فعالیت ژئومغناطیسی قوی است، کمربند به سمت جنوب گسترش می یابد. این بدان معناست که اگر واقعاً خوش شانس باشید، حتی می توانید شفق های شمالی اسکاتلند را ببینید!خوب است بدانید : در حالی که مشاهده شفق های شمالی در بریتانیا و ایرلند امکان پذیر است، برای مأموریت های اختصاصی شکار شفق بسیار نادر است. توصیه می‌کنیم در یکی از مکان‌هایی که در زیر توصیه می‌شود بسیار نزدیک‌تر یا در واقع در داخل دایره قطب شمال باشید.

ایسلند

در فصل زمستان از ایسلند دیدن کنید و می توانید شفق های قطبی رنگارنگ را که در بالای مناظر خیره کننده سوسو می زند، ببینید. این کشور زیبا در 65 درجه شمالی واقع شده است، به این معنی که در کمربند شفق شمالی قرار دارد.نه تنها موقعیت مکانی ایسلند آن را برای تماشای شفق های قطبی ایده آل می کند، بلکه مناظر وسیع و باز را نیز به خوبی می سازد. با آلودگی نوری اندک، آسمان تاریک ایسلند مشاهدات شفق قطبی را زنده تر می کند. بنابراین اگرچه می‌توانید آن‌ها را از ریکیاویک ببینید، توصیه می‌کنیم با یک تور اختصاصی به خارج از شهر بروید.برخی از بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق‌های شمالی در ایسلند عبارتند از Westfjords دورافتاده، ایسلند شمالی، و سواحل شنی سیاه در اطراف Vík. علاوه بر مشاهده شفق، کارهای هیجان انگیز دیگری نیز وجود دارد که می توانید در زمستان در ایسلند انجام دهید . به غارنوردی در یخ، حمام کردن در چشمه های آب گرم و موارد دیگر فکر کنید!

بیشتر بخوانید: تور ایسلند

نروژ

نروژ یکی دیگر از کشورهای نوردیک خیره کننده است که در آن می توانید شفق قطبی را در زمستان ببینید. نروژ شمالی، به‌ویژه، منطقه‌ای است که شفق‌های قطبی را در خود جای داده است. به این زمین منزوی در شمال دایره قطب شمال سفر کنید تا به دنبال نورهایی باشید که در آسمان بالا می رقصند.با توجه به بزرگی این کشور، خوب است بدانید که برای تور شفق شمالی خود دقیقاً کجا در نروژ بروید . می توانید به ترومسو سفر کنید - "دروازه قطب شمال" و "پاریس شمال". با یک سافاری شفق قطبی به حومه شهر سفر کنید یا برای تماشای نمایش نوری جادویی از دریا، سفر دریایی را انتخاب کنید.ترومسو یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید شب قطبی را در زمستان عمیق تجربه کنید، جایی که خورشید برای هفته‌ها طلوع نمی‌کند. این یعنی ساعت های تاریکی بیشتر و در نتیجه زمان بیشتری برای مشاهده شفق های شمالی!شب قطبی همچنین در سوالبارد ، کرکنس ، جزایر لوفوتن و نوردکاپ (کیپ شمالی) رخ می‌دهد - همه مکان‌های شگفت‌انگیز برای شکار شفق قطبی. علاوه بر این، این مقاصد مجموعه ای از فعالیت های زمستانی را به شما ارائه می دهند. از ماهیگیری روی یخ گرفته تا اقامت در هتل های برفی، کارهای جالب زیادی در نروژ در زمستان وجود دارد .با این تورهای نور شمالی نروژ، شفق قطبی را از طریق زمین یا دریا تعقیب کنید

سوئد و فنلاند

همانند نروژ، بخش‌های شمالی سوئد و فنلاند در دایره قطب شمال و کمربند نورهای شمالی واقع شده‌اند، که آن‌ها را به منطقه‌ای برتر برای تماشای شفق تبدیل می‌کند. این منطقه لاپلند نام دارد و در سراسر سوئد و فنلاند گسترش یافته است.برای تورهای شفق شمالی از لاپلند سوئدی یا فنلاندی دیدن کنید و شانس خوبی برای دیدن شفق قطبی که آسمان را روشن می کند خواهید داشت. لاپلند همه چیز مورد نیاز شما را دارد: آلودگی نوری کم، آسمان تاریک زمستانی و فعالیت خورشیدی. وقتی همه این شرایط با هم ترکیب شوند، شفق شمالی نمایشی دیدنی را برای شما به نمایش می گذارد!برخی از بهترین مکان‌ها برای دیدن شفق قطبی در لاپلند، رووانیمی و کیمی (فنلاند) و پارک ملی آبیسکو در نزدیکی کیرونا (سوئد) هستند. اگر از ایستگاه آسمان شفق قطبی بازدید کنید ، قبل از شروع یک تور با راهنما، از یک غذای لذیذ و نمایشگاه شفق شمالی لذت خواهید برد.در لاپلند راه‌های بسیار هیجان‌انگیزی وجود دارد که می‌توانید برای شکار چراغ‌ها به یک سافاری شفق بروید. سوار بر برف، سورتمه سواری با سگ یا کفش برفی در شب را امتحان کنید. و حتی اگر شفق قطبی را نبینید، این فعالیت ها تنها بخشی از تجربیات باورنکردنی هستند که می توانید در زمستان در لاپلند داشته باشید .

بیشتر بخوانید: تور فنلاند

نتیجه

بنابراین چه نورهای شمالی برای شما ظاهر شوند یا نه، انتظار یک تعطیلات زمستانی را در شمال اروپا پر از تجربیات هیجان انگیز و خاطرات فراموش نشدنی داشته باشید.  برای شروع برنامه ریزی سفر خود با ما تماس بگیرید .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.