جاذبه ها و مکان های گردشگری ایران که باید حتما ببینید

۷ بازديد

ایران کشوری با بیش از هفت هزار سال تاریخ، طبیعتی فوق العاده متنوع و فرهنگی بسیار غنی است. از شمال غربی تا جنوب شرقی، آثار باستانی نابغه، شاهکارهای پیچیده معماری اسلامی، حکمت دین زرتشتی ، جشن‌های ریشه‌دار و بسیاری دیگر از جاذبه‌های ایران ، این کشور را به یک جذابیت واقعی تبدیل کرده است. چیزی که ایران را بیش از پیش جذاب می کند غذاهای انگشت لیس، ادبیات و موسیقی مملو از معنویت و مردمی است که شما را با گرمی و مهمان نوازی شگفت زده می کند. اما اگر به دنبال بهترین مکان‌های دیدنی در ایران هستید ، شهرهای شیراز ، اصفهان ، یزد ، کاشان و تهران باید در لیست بازدید شما باشند.

بیشتر بخوانید: تور ییلاق ماسال

انواع جاذبه های ایران

ژرفای فرهنگ و تاریخ ایران، گستردگی جغرافیای آن و تنوع طبیعت آن، این کشور را با جاذبه‌های گردشگری متنوعی روبه‌رو کرده است که می‌توان آنها را به شرح زیر دسته‌بندی کرد:

جاذبه های باستانی ایران

بیش از هفت هزار سال تاریخ و تمدن ایران را به یکی از کهن ترین مکان های جهان تبدیل کرده است. آیا کشف بقایای سکونتگاه های شهری و آثار تاریخی که قدمت آنها به 7000 سال قبل از میلاد می رسد در ایران جای بسی تامل ندارد؟! یکی از زیباترین زیگورات‌های جهان، چغازنبیل 3200 ساله ( یونسکو ) و یادگارهای چشمگیر امپراتوری هخامنشی مانند تخت جمشید (یونسکو) و گورستان نقش رستم از بهترین مکان‌های باستانی برای بازدید در ایران هستند.

بیشتر بخوانید: تور کویر مصر

جاذبه های اسلامی در ایران

پس از تسخیر اعراب بر ایران و سقوط ساسانیان، ایران به یک کشور اسلامی تبدیل شد. این آیین جدید به تدریج با تمدن هزاران ساله موجود در هم آمیخت و زیبایی های معماری، هنری، ادبی و معنوی را به وجود آورد که ایران را بیش از پیش گرانبها کرده است. میدان نقش جهان تحسین‌شده اصفهان احتمالاً یکی از بهترین نمونه‌های معماری اسلامی ایران و برترین مکان‌های گردشگری ایران است.

جاذبه های زرتشتی در ایران

مردی به نام زرتشت بیش از 4000 سال پیش متولد شد، ایران را تغییر داد و یکی از کهن ترین و الهام بخش ترین ادیان جهان را به دنیا آورد. این رهبر معنوی که به طبیعت احترام عمیقی داشت و به خدای مهربان اعتقاد داشت، پیامبر بزرگ ترین امپراتوری های ایرانی شد: مادها، هخامنشیان و ساسانیان. از دینی که او آفرید، آیین زرتشتی ، آیین‌های ریشه‌دار، سنت‌های منحصربه‌فرد و بناهای قدیمی در ایران باقی مانده است. یزد به عنوان نماد کنونی آیین زرتشتی دارای جاذبه های ایران است که شما را با این باور کهن آشنا می کند.

جاذبه های فرهنگی ناملموس در ایران

ادبیات، هنر ، موسیقی ، سنت‌ها و جشن‌هایی که با عشق، معنویت، فلسفه و حکمت گره خورده است، از زیباترین رازها و جذابیت‌های ایران زمین است. سبک زندگی روستایی، محلی و عشایری نیز از دیگر خوراکی های نادر است. کشف این میراث ناملموس ایرانی در کنار توقفگاه های جاذبه های گردشگری ایران سفر شما را غنی می کند و فراموش کردن آن را سخت می کند. جشنواره هایی مانند نوروز (یونسکو) و یلدا ، سازهایی مانند تنبور که با حلقه عرفانی خود شما را مسحور می کنند و سنت های کوچکی که می توانید با وقت گذرانی با مردم کشف کنید، از جاذبه های فرهنگی ایران هستند.

جاذبه های مدرن ایران

شما می توانید رگه های زیبایی از مدرنیته را در شهرهای برتر ایران پیدا کنید . اگرچه سنت هنوز برجسته است، زندگی مدرن در سبک زندگی و معماری نفوذ کرده است. از تحسین برانگیزترین جاذبه های مدرن ایران را می توان در پایتخت، تهران کشف کرد . موزه هنرهای مدرن ، پل طبیعت و نمادهای نمادین شهر، برج آزادی و برج میلاد ، مکان‌های مدرنی هستند که باید در ایران بازدید کنید.

بیشتر بخوانید: تور تبریز

جاذبه های طبیعی ایران

آنچه طبیعت ایران را خاص و جزو برترین جاذبه های ایران می کند، تنوع شگفت انگیز آن است. در ایران می‌توانید در کوه‌های سرد برفی اسکی کنید، آفرود را تا اعماق بیابان‌های شنی داغ تجربه کنید، در جزایر آفتابی قدم بزنید ، در جنگل‌های انبوه پیاده‌گردی کنید و مناظر بی‌نظیری مانند حرا، گنبدهای نمکی و دیگر شگفتی‌های زمین‌شناسی را ببینید. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.