با فرهنگ مردم سریلانکا بیشتر آشنا شوید

۷ بازديد

با چنین فرهنگ پر جنب و جوش و تاریخ غنی، جای تعجب نیست که سریلانکا کشوری است که در طول سال ها آداب و رسوم و سنت های متمایز خود را توسعه داده است. در حالی که اغلب به گردشگرانی که انتظار نمی رود با آداب معاشرت سریلانکا آشنا باشند، ملایمت اعطا می شود، می تواند برای نشان دادن احترام و قدردانی شما نسبت به این کشور، رفتارهای مناسب و غیرمناسب را بررسی کنید. ما نکاتی را گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید واقعاً این تجربه را در آغوش بگیرید و با مردم محلی هماهنگ شوید و به طور کلی سفر لذت‌بخش‌تری داشته باشید.

احوالپرسی

احوالپرسی در سریلانکا می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، خواهید دید که نسل های قدیمی با دست های گره کرده و کمی سر به سلام می پردازند، در حالی که نسل های جوان تر با دست دادن می روند. در سریلانکا استفاده از دست راست هنگام تکان دادن و همچنین هنگام دست زدن به پول و سایر اشیاء کوچک مرسوم است. برخی از زنان از تماس مستقیم با مردان خارج از خانواده خودداری می کنند، بنابراین اگر مرد هستید، بهتر است منتظر بمانید تا در صورت ناراحتی با این ژست، ابتدا دست خود را به شما ارائه دهند. وقتی صحبت از خطاب به یک شخص می شود، ابتدا باید از عنوان و نام خانوادگی او استفاده کنید تا زمانی که به شما اجازه دهد او را با نام کوچک صدا کنید.

ناهار خوری

زمان صرف غذا در سریلانکا مهم است و به عنوان یک مناسبت اجتماعی در نظر گرفته می شود، بنابراین آماده باشید که برای غذای خود کمی صبر کنید زیرا معمولاً قبل از سرو زمان صرف معاشرت می شود. ممکن است قبل و بعد از سرو غذا به شما فرصتی داده شود که دستان خود را بشویید، که قبول آن مودبانه است. همانطور که در بسیاری از کشورهای آسیای جنوبی اتفاق می افتد، سریلانکایی ها به طور سنتی به جای کارد و چنگال با انگشتان خود غذا می خورند. به عنوان یک گردشگر ممکن است مقداری به شما پیشنهاد شود، اما در غیر این صورت باید از نوک انگشتان دست راست خود برای خوردن استفاده کنید، یا غذا را با نان یا گلوله های کوچک برنج جمع کنید. اگر تمام غذای موجود در بشقاب خود را تمام کنید ممکن است برای چندمین بار به شما کمک شود زیرا این نشانه این است که شما هنوز گرسنه هستید، گذاشتن مقداری غذا در بشقاب شما بی ادبانه نیست بلکه نشانه سیری شماست.

مهمان نوازی

از شنیدن اینکه سریلانکا کشوری است که برای مهمان نوازی ارزش قائل است خوشحال خواهید شد، بنابراین متوجه خواهید شد که به عنوان مهمان با شما بسیار خوب رفتار می شود، از اینکه اغلب از شما سوال شود که از اقامت خود چگونه لذت می برید و آیا چیزی وجود دارد تعجب نکنید. که شما نیاز دارید. ادب به طور کلی در سریلانکا مهم است، با توجه به اینکه سریلانکایی ها طرفدار حفظ چهره هستند، این بدان معنی است که شما باید تا آنجا که ممکن است از انتقاد آشکار از کسی یا چیزی و قرار دادن دیگران در موقعیت نامناسب خودداری کنید.

آداب معابد

به عنوان یک کشور بسیار مذهبی، احترام به اعتقادات سریلانکا بسیار مهم است، این امر به ویژه در صورتی مهم است که بخواهید در طول اقامت خود از معبد بازدید کنید. مهم است که لباس شما مناسب باشد، یعنی پاها و شانه های شما پوشانده شود، و هر گونه سرپوش و کفش باید برداشته شود. اگرچه گاهی اوقات ممکن است مبهم باشد که چه نقطه ای باید کفش و کلاه خود را بردارید، اما اگر به کارهایی که مردم محلی انجام می دهند نگاه کنید، باید راهنمایی هایی را ارائه دهید. هنگامی که در معبد هستید مراقب باشید در فاصله ای معقول به هیچ تصویری از بودا پشت نکنید یا در کنار آن قرار نگیرید، این شامل ژست گرفتن برای عکس می شود، زیرا بی احترامی تلقی می شود و باعث آزار دیگران در اطراف شما می شود، این را نه تنها در معابد اما در هر جایی که با تصویری از بودا مواجه شدید. در غیر این صورت به طور کلی عکس گرفتن خوب است، فقط مراقب علائم «عکاسی ممنوع» باشید. به خاطر داشته باشید که معابد صرفاً جاذبه های توریستی نیستند، بلکه مکان های واقعی عبادت هستند، بنابراین سعی کنید حضور خود را حداقل نگه دارید تا باعث ایجاد مزاحمت برای عبادت آنها نشوید. در برخی معابد ممکن است از مردان خواسته شود که پیراهن های خود را در بیاورند، و زنان ممکن است به طور کامل از پذیرش خودداری کنند، اگرچه این روش معمول نیست.

نتیجه

نمایش عمومی محبت عموماً در سریلانکا مورد بی مهری قرار می گیرد. ملایمت معمولاً با گردشگران نشان داده می شود و دست در دست گرفتن و محبت نسبت به کودکان اشکالی ندارد، اما هر چیزی آشکارتر ممکن است باعث توهین شود. متوجه خواهید شد که زوج‌های سریلانکا متواضع‌تر هستند و اگر بخواهند محبت‌آمیز باشند، احتمالاً زیر چتر آفتابی در فضایی خلوت پنهان می‌شوند. با این حال، اگر در یک مکان بزرگتر مانند یک کلوپ شبانه یا در یک مهمانی ساحلی هستید، نمایش عمومی محبت قابل قبول است.اگر همه اینها کمی بیش از حد به نظر می رسد برای به خاطر سپردن، نترسید، همانطور که در سراسر ذکر شد، نرمش زیادی با گردشگرانی که انتظار نمی رود با آداب و سنن آشنا باشند نشان داده می شود. اگر در مورد چیزی شک دارید، می توانید مردم محلی را تماشا کنید و از آنها یاد بگیرید، یا به سادگی از کسی راهنمایی بخواهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.