دبی مقابل سنگاپور

۸ بازديد

دبی و سنگاپور به عنوان دو مقصد برتر جهان برای مهاجران، کارآفرینان و کسب و کارهای جهانی در دهه های اخیر ظاهر شده اند.هر دو شهر زیرساخت‌های مدرن، سیاست‌های تجاری مناسب، موقعیت‌های جغرافیایی استراتژیک و سبک زندگی جهانی را ارائه می‌کنند که برای مردم سراسر جهان جذاب است.

با این حال، در حالی که دبی و سنگاپور در ظاهر شباهت هایی دارند، اما هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که ممکن است بسته به اولویت ها و اهداف فرد، یکی را نسبت به دیگری مناسب تر کند.

در این مقاله، نگاهی عمیق به مقایسه دبی و سنگاپور در زمینه‌های کلیدی مانند سبک زندگی، هزینه املاک، تجارت به عنوان یک خارجی، نرخ مالیات و موارد دیگر خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: تور سریلانکا

سبک زندگی در سنگاپور در مقابل دبی

یکی از بزرگترین جذابیت های دوبی در مقایسه با سنگاپور، وعده کیفیت بالای زندگی است. هر دو به عنوان برخی از امن ترین و تمیزترین شهرهای جهان رتبه بندی می شوند. نرخ جرم و جنایت بسیار پایین است و خیابان ها بی عیب و نقص است.با این حال، سنگاپور در زمینه فضای سبز از دبی پیشی می گیرد. سنگاپور که به "باغ شهر" معروف است، طبیعت و پارک ها را به بخش مهمی از برنامه ریزی شهری خود تبدیل می کند.مکان‌هایی مانند باغ‌های گیاه‌شناسی سنگاپور و باغ‌های کنار خلیج، استراحتی سرسبز از جنگل‌های بتنی دارند. بیش از 50 درصد سنگاپور را فضای سبز پوشانده است.

در مقابل، دبی شهری است که در بیابان ساخته شده است. در حالی که برخی از فضاهای سبز مانند پارک ها و باغ معجزه معروف دبی وجود دارد، اما در کل محیط شنی و خشک تر است. بسیاری از سواحل و مناطق ساحلی دبی نیز ساخته دست بشر هستند.

 

وقتی صحبت از تنوع و فرهنگ به میان می آید، دبی و سنگاپور هر دو در حال آب شدن هستند. در سنگاپور اقوام اصلی چینی، مالایی و هندی هستند. این ترکیب در تنوع باورنکردنی غذاها، جشنواره ها و سنت هایی که در آنجا برگزار می شود، منعکس می شود.دبی همچنین دارای جمعیت مهاجر بزرگی است که از همه گوشه های جهان می آیند. با این حال، امارات، جمعیت محلی عرب، تنها حدود 15 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند.بنابراین، در حالی که دبی به طور باورنکردنی متنوع است، فرهنگ و سنت‌های محلی آنچنان عادی نیستندبه زندگی روزمره مهاجر مانند سنگاپور مهاجرت کرد.برخی ممکن است فرهنگ سنگاپور را در مقایسه با حال و هوای پر زرق و برق دبی کمی محافظه‌کارتر و محدودتر بدانند.در دبی، مطمئناً هنوز حساسیت‌های فرهنگی برای پیمایش وجود دارد، اما سبک زندگی برای مهاجران معمولاً غیرقابل مهار است.

هزینه زندگی در دبی در مقایسه با سنگاپور

هر دو شهر به عنوان شهرهای گران قیمت شهرت دارند، به خصوص در مورد مسکن. با این حال، وقتی به تصویر کامل نگاه می کنیم، سنگاپور کمی جلوتر است.طبق گفته Numbeo ، قیمت‌های مصرف‌کننده در سنگاپور در مقایسه با دبی تا سال 2024 حدود 15 تا 30 درصد بالاتر است. قیمت‌های مواد غذایی و رستوران‌ها بیشتر قابل مقایسه هستند.چیزی که این را در سنگاپور جبران می کند، قدرت خرید نسبی بالاتر است. قدرت خرید محلی در سنگاپور تقریباً 25 درصد بیشتر از دبی است.این بدان معناست که، در حالی که برخی چیزها مانند مسکن ممکن است گران‌تر باشند، حقوق معمولی در سنگاپور قدرت خرید بیشتری را برای پرداخت هزینه زندگی بالاتر فراهم می‌کند.هزینه های مسکن در سنگاپور، تا حد زیادی، بزرگترین تفاوت قیمت بین این دو شهر است. در دبی در مقایسه با سنگاپور کمتر از نصف قیمت هر متر مربع را می پردازید.مالیات یکی دیگر از عوامل مهم است. در دبی و امارات متحده عربی، اکثر مهاجران مالیات بر درآمد خود را پرداخت نمی کنند.مالیات‌های پایین در دبی برای سال‌های متمادی جذابیت زیادی داشت. با این حال، امارات متحده عربی در سال 2023 مالیات شرکتی 9 درصدی را معرفی کرد، بنابراین روزهای دبی که بهشت ​​مالیاتی کامل بود به پایان رسیده است. از سوی دیگر، سنگاپور دارای مالیات بر درآمد شخصی است که برای افرادی که بیشترین درآمد را دارند تا حدود 22٪ و همچنین مالیات شرکتی 17٪ افزایش می یابد.با این حال، مشوق‌ها، کسرها و طرح‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند این نرخ را هم برای شرکت‌ها و هم برای افراد کاهش دهد. در سنگاپور نیز مالیات بر عایدی سرمایه وجود ندارد.بنابراین، در حالی که ممکن است دبی در ظاهر ارزان‌تر به نظر برسد، سنگاپور در واقع می‌تواند با در نظر گرفتن مالیات و تصویر مالی کامل مقرون به صرفه‌تر باشد.ثبات و بلوغ اقتصاد و ارز سنگاپور نیز در مقایسه با طبیعت پرنوسان مکانی مانند دبی که هنوز به سرعت در حال رشد است، آرامش بیشتری را فراهم می کند.

کار و انجام تجارت

هم سنگاپور و هم امارات متحده عربی، هر دو به خاطر تجارت بسیار دوستانه شهرت دارند و راه اندازی شرکت های خارجی را آسان می کنند.با این حال، بانک جهانی به طور مداوم سنگاپور را به عنوان یکی از آسان‌ترین مکان‌ها برای انجام تجارت در جهان رتبه‌بندی می‌کند - در مقایسه با امارات در رتبه 16، رتبه دوم.یکی از تفاوت های اصلی این است که سنگاپور اجازه مالکیت 100٪ خارجی بر شرکت ها در همه بخش ها را می دهد.دبی و امارات در مقایسه با محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شوند و اغلب شرکای محلی اماراتی را ملزم می‌کنند که درصد مشخصی در صنایع خارج از مناطق آزاد داشته باشند.سنگاپور همچنین شروع یک کسب و کار را به عنوان یک خارجی یا کوچ دیجیتال بسیار آسان می کند. می توان یک شرکت را به طور کامل به صورت آنلاین ثبت کرد و یک حساب بانکی باز کرد بدون اینکه حتی پا به کشور بگذارد.ویزای EntrePass به کارآفرینان واجد شرایط اجازه می دهد تا به راحتی در سنگاپور اقامت داشته باشند تا تجارت خود را اداره کنند. زندگی در دبی نیاز به مدارک بیشتر و مراجعه حضوری برای راه اندازی دارد. ساختارهای شرکت و ویزاهای مختلفی برای حرکت بین سرزمین اصلی و مناطق آزاد وجود دارد.برای کارآفرینان، امارات متحده عربی ویزای سبز 5 ساله ارائه می دهد، اما معیارهای واجد شرایط بودن و هزینه ها بالاتر از سنگاپور است.هر دو کشور از انگلیسی به عنوان زبان اصلی تجاری استفاده می کنند، اما سنگاپور به طور جهانی از آن استفاده می کند، در حالی که عربی هنوز برای برخی از رویه ها در امارات مورد نیاز است.از مالیات گرفته تا ویزا و بانکداری، سنگاپور محیطی شفاف، ساده و پایدارتر را برای اداره یک تجارت جهانی به عنوان یک خارجی ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: تور ویتنام

قیمت املاک در دبی در مقابل سنگاپور

خرید ملک یک انتخاب سرمایه گذاری محبوب در سنگاپور و دبی است، اما برخی از تفاوت های کلیدی وجود دارد که باید به عنوان یک خریدار خارجی به آن توجه کنید.در سنگاپور، خارجی‌ها می‌توانند به راحتی کاندومینیوم بخرند، اما از خرید ملک‌های زمینی مانند خانه‌های تک خانواده یا خانه‌های شهری محدود هستند.این برای حفظ عرضه محدود مسکن برای شهروندان است، زیرا کمبود زمین در سنگاپور در مقایسه با مکان هایی مانند دبی بسیار بیشتر است.خرید کاندو در سنگاپور هنوز یک سرمایه گذاری بسیار محبوب برای مهاجران است، و بازار ملک محلی در طول چند دهه ثابت شده است که انعطاف پذیر است.ضرری ندارد که دلار سنگاپور نیز یکی از باثبات ترین ارزهای جهان است.برخلاف سنگاپور، شما می توانید به راحتی به عنوان یک خارجی خانه های آزاد در دبی خریداری کنید. فقدان محدودیت های سنگین برای مالکیت زمین های خارجی در امارات متحده عربی یک مزیت بزرگ است.

دبی در مقایسه با سنگاپور قوانین مالکیت خارجی لیبرال تری دارد. خارجی ها می توانند در هر نقطه از امارات به نام خود ملک بخرند. ویلاها و کاندوهای آزاد در دبی انتخاب های محبوبی هستند. بسیاری از پیشرفت‌های جذاب جدید به طور مداوم راه‌اندازی می‌شوند و برای سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند خارج از برنامه خرید کنند جذاب هستند.با این حال، برخی از تحلیلگران احساس می کنند که بازار دبی بیشتر مستعد سفته بازی و بی ثباتی است.نگرانی هایی وجود دارد که عرضه بیش از حد آپارتمان در دبی و تمرکز بر سود کوتاه مدت می تواند منجر به نوسانات بیشتر در بازار در مقایسه با سنگاپور شود. دولت دبی حتی پیش از این نیز برای خنک کردن بازار بیش از حد گرم شده وارد عمل شده است.وضعیت مالیات نیز مهم است. دبی مالیات بر دارایی ندارد که برای سرمایه گذاران بسیار جذاب است.اما هنوز هزینه های مختلفی برای خرید و نگهداری ملک وجود دارد که می تواند در طول زمان افزایش یابد. قوانین وراثت نیز می تواند به عنوان یک مهاجر در دبی دشوار باشد.سنگاپور دارای مالیات تصاعدی بر دارایی و عوارض اضافی برای خریداران خارجی است. اما بسیاری این را به عنوان یک معامله ارزشمند برای ثبات و بلوغ بازار می دانند.درست مانند دبی، سود سرمایه نیز در سنگاپور هنگام فروش ملک مشمول مالیات نمی شود.به طور کلی، دبی انعطاف پذیری و گزینه های بیشتری را برای خریداران خارجی املاک و مستغلات ارائه می دهد. اما سنگاپور به‌عنوان بازاری امن‌تر و باثبات‌تر دیده می‌شود که هنوز برای سرمایه‌گذاران خارجی که می‌توانند نقطه ورود را بپردازند، در دسترس و سودآور است.

تفاوت سبک زندگی و جغرافیا

برای برخی از مهاجران و مشاغل، تصمیم نهایی بین دبی و سنگاپور ممکن است به ملاحظات جغرافیایی و ترجیحات سبک زندگی شخصی بستگی داشته باشد.سنگاپور یک ایالت-شهر جزیره ای است که در قلب جنوب شرقی آسیا واقع شده است. موقعیت استراتژیک آن دروازه ای ایده آل برای بازارهای بزرگ آسیایی مانند چین، هند، اندونزی و فراتر از آن فراهم می کند.شرکت های بزرگ چند ملیتی که بر منطقه APAC تمرکز دارند، اغلب مرکز خود را در سنگاپور قرار می دهند. بسیاری از مهاجران نیز برای تعطیلات به آب و هوای گرمسیری و نزدیکی به دیگر کشورهای جذاب آسیای جنوب شرقی مانند تایلند کشیده می شوند.تنوع غذا و فرهنگ در خود سنگاپور که ناشی از تأثیرات چینی، هندی و مالایی است، یکی دیگر از عوامل جذاب برای کسانی است که می خواهند یک دیگ ذوب واقعی را تجربه کنند. موقعیت مکانی دبی مجموعه ای متفاوت از مزیت ها را ارائه می دهد. این کشور که در خلیج فارس قرار دارد، به عنوان دروازه ای بین اروپا، آفریقا و آسیا موقعیت خوبی دارد. این امر آن را به مرکزی برای لجستیک، تجارت و گردشگری تبدیل کرده است. سبک زندگی در دبی برای کسانی که خواهان تجربه شهری درخشان تر هستند جذاب است. این مکان مملو از موارد فوق العاده است - بزرگترین مراکز خرید، بلندترین ساختمان ها، پر زرق و برق ترین اتومبیل ها و هتل ها.محیط صحرا و ساحل دبی همچنین برای کسانی که خواهان آفتاب در تمام طول سال و محیطی کمی "غربی" هستند ایده آل است، در حالی که هنوز به مناطق جالب دیگری مانند عمان و مصر نزدیک هستند.

سنگاپور شهر بهتری است یا دبی ؟

در نهایت، انتخاب بین دبی و سنگاپور یک انتخاب شخصی است که به اهداف و اولویت های هر فرد یا شرکت بستگی دارد. هر دو انتخاب های درجه یک برای مهاجران و مشاغل جهانی هستند.سنگاپور احتمالاً برای کسانی مناسب خواهد بود که ثبات، شفافیت، سهولت انجام تجارت و دسترسی به بازارهای آسیایی را ارزش می‌دهند. دبی برای کسانی که خواهان یک سبک زندگی مجلل تر و بدون مالیات هستند، جذاب است.خبر خوب اینجاست: نیازی به انتخاب فقط یک شهر برای زندگی نیست ! اگر بتوانید هر دو را انتخاب کنید، نیازی به نبرد سنگاپور و دبی نیست.بسیاری از مهاجران و کسب و کارها از مزایای منحصر به فرد هر شهر استفاده می کنند، خواه اقامت در سنگاپور باشد اما خانه ای در دبی داشته باشند، یا ساختار یک شرکت برای داشتن شرکت های تابعه در هر دو مرکز مالی.

در دنیایی که به طور فزاینده ای متصل می شود، می توان از بهترین زندگی در دوبی و سنگاپور لذت برد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.