آیا ژیمناستیک برای سلامتی فرزندم مضر است؟

۷ بازديد

ثبت نام فرزندتان در کلاس های ژیمناستیک یک تصمیم بزرگ برای هر والدینی است و مهم است که جوانب مثبت و منفی آن را بسنجید.بیایید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع بیندازیم که چرا برخی از والدین ممکن است فکر کنند ژیمناستیک برای سلامت کودک شما مضر است…

مزایا و معایب ژیمناستیک

آیا ژیمناستیک مشکلات ظاهری در بدن کودک من ایجاد می کند؟

انجام ژیمناستیک باعث می شود کودک شما در پوست خود راحت تر شود زیرا اعتماد به نفس او رشد می کند و در مورد نحوه عملکرد بدنش بیشتر می آموزد. فرزندتان شما را غافلگیر خواهد کرد زیرا به شما می گوید که برای دستیابی به مهارت بعدی خود باید روی حرکت دادن ناحیه ای از بدن خود به موقعیت خاصی کار کند، بنابراین آگاهی بدنی جدیدی را نشان می دهد، زیرا سلامت کودک شما بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید: ژیمناستیک کودکان

آیا انجام ژیمناستیک رشد کودک من را متوقف می کند؟

درست است که بگوییم اکثر ژیمناست های سطح بالا کاملاً کوتاه قد هستند. با این حال، به این دلیل است که افراد کوچک‌تر و سبک‌تر با اهرم‌های کوتاه‌تر (دست و پا) زمان آسان‌تری برای انجام ژیمناستیک سطح بالا دارند و بنابراین با سرعت بیشتری نسبت به هم تیمی‌های بلندقدتر خود موفق می‌شوند. بنابراین مطمئناً این ژیمناستیک نیست که آنها را کوتاه می کند، بلکه با کوتاه بودن است که می تواند به شما در موفقیت در سطح نخبگان در ژیمناستیک کمک کند.  یک، دو یا سه ساعت در هفته ژیمناستیک تأثیر صفر بر رشد کودک شما خواهد داشت. با این حال، تأثیر بسیار مثبتی در پیشگیری از چاقی، تقویت عضلات و استخوان ها، بهبود سلامت فرزند شما و تشویق یک عمر تناسب اندام و ذهنیت مثبت نسبت به ورزش خواهد داشت.

آیا فرزندم آسیب می بیند؟

ژیمناستیک می تواند یک ورزش خطرناک باشد و یک باشگاه قوی تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن خطرات و حوادث انجام می دهد. آسیب های ژیمناستیک آسیب های استرسی مکرر ناشی از تمرین بیش از حد است. ژیمناستیک که یک یا دو بار در هفته در کلاس ها شرکت می کند بسیار بعید است که به چنین آسیبی دچار شود.  ژیمناستیک زمانی که در یک محیط باشگاهی با مربیان حرفه‌ای آموزش دیده که درس‌های ایمن، منطقی و متناسب با رشد را دنبال می‌کنند، نسبتاً ایمن است و باید کمک‌های  اولیه  واجد شرایط  و روش‌های کامل  حفاظت از کودک  وجود داشته باشد. همه تجهیزات باید به طور مرتب  ایمنی را بررسی کنند  تا کارها در درجه بالایی کار کنند. وجود این روش ها باعث ایجاد محیطی امن و شاد می شود.

بیشتر بخوانید: اسپین کلوپ

آیا ژیمناستیک کودک من را با فشار برای کامل بودن مضطرب می کند؟

انجام ژیمناستیک به کودک شما مهارت هایی را برای کنترل بهتر فشارهای جسمی و عاطفی در زندگی مجهز می کند. فعالیت های ژیمناستیک علائم افسردگی را کاهش می دهد، اندورفین را افزایش می دهد و استرس را کاهش می دهد. حتی می تواند به خواب بهتر و همچنین بهبود سلامت کودک شما کمک کند.

آیا کلاس های ژیمناستیک برای فرزند من خیلی سخت خواهد بود و سرگرم کننده نخواهد بود؟

اطمینان حاصل کنید که باشگاهی را انتخاب می کنید که در آن تمرکز همیشه بر سرگرمی و یادگیری مهارت های جدید باشد. فرزند شما نظم و انضباط حضور در یک کلاس ساختاریافته را خواهد آموخت که در آن مهارت های اجتماعی مانند گوش دادن، پیروی از دستورالعمل ها، نوبت گرفتن، ساکت بودن، تمرکز و احترام به دیگران را می آموزد که به او در مدرسه کمک شایانی خواهد کرد. مربیان دوستانه مطمئن خواهند شد که فرزند شما اوقات خوبی را در باشگاه خود سپری می کند.

آیا کلاس ها برگزار می شود و آیا در آخر هفته وقت خانوادگی را از دست می دهیم؟

ممکن است فرزند شما آنقدر عاشق ژیمناستیک شود که بخواهد به تیم ملحق شود و ساعات اضافی را در باشگاه خود انجام دهد. اما بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد چیست؟ آنها قدرت، انعطاف پذیری، تعادل، سطح تناسب اندام، هماهنگی و اعتماد به نفس خود را بهبود می بخشند - همه مهارت های فوق العاده ای که در سال های آینده به آنها کمک می کند!

امیدوارم این برای شما مفید باشد و به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا ژیمناستیک می تواند ورزش مناسبی برای کودک شما باشد یا خیر. خوشحال خواهید شد که بدانید در اسپین کلوپ، ما همه چیزهایی را که در این مقاله به آنها اشاره کردیم پوشش داده ایم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.