آیا تاجیکستان ارزش سفر دارد؟

۶ بازديد

سفر تاجیکستان صعودی به بام جهان در پامیر است که در میان بلندترین و باشکوه ترین رشته کوه های جهان به شمار می رود. با این حال، این سرزمین قدیمی نیز ریشه هایی به ژرفای خود و کهن خود زمان دارد. اشاراتی از قدمت در میان ویرانه‌های معبد احساس می‌شود، در زبان مبهم جوامع منزوی شنیده می‌شود و در رنگ‌های فرهنگی غنی دیده می‌شود که در میان مردم پایداری که به سرزمین خود افتخار می‌کنند، حفظ شده است.و به حق، زیرا تاجیکستان ممکن است کوچک باشد، اما رکوردهای بلندی را در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی به ثبت رسانده است. قله سومونی در کوه های پامیر بلندترین قله در کل منطقه است، در حالی که شهر مرغاب مرتفع ترین شهر اتحاد جماهیر شوروی سابق است. دریاچه Bulunkul سردترین دماها را در این بخش بزرگ از زمین مشاهده می‌کند، و مجسمه بودا با ارتفاع 13 متر که در نزدیکی بوختر (لوله کورگان سابق) کشف شده است، بلندترین بودای آسیای مرکزی است. سد زیبای نورک یکی از بزرگترین سدها در نوع خود در جهان است، در حالی که هنوز رد پای قدیمی ترین زبان منطقه در دره یعقوب شنیده می شود. به تاجیکستان، سرزمین اکتشافات رکوردشکن خوش آمدید!

بیشتر بخوانید: تور ازبکستان

آیا تاجیکستان ارزش بازدید دارد؟

علیرغم اینکه در سال های اخیر همه درهای خود را به روی جهان خارج باز کرده اند، بسیاری از مسافران همچنان از این غافل هستند که شادی های تاجیکستان تنها به کوله گردهای سرسخت محدود نمی شود. انسان شناسان آماتور و علاقه مندان به تاریخ، دوستداران طبیعت و جهانگردانان کنجکاو به طور یکسان از ویژگی های بهتر این سرزمین قدردانی خواهند کرد:

 

تاجیکستان اصیل است، به طور کلی از گردشگری تولیدی فارغ است و هنوز عمیقاً در فرهنگ ذاتی خود ریشه دارد. هرکسی که مایل است جهان را از زاویه ای متفاوت ببیند، در حالی که آماده است تا از یک جامعه باستانی بیاموزد، دیدگاه جدیدی بر بام جهان پیدا می کند.

تاجیکستان روستایی است و دریاچه‌ها، رشته‌کوه‌ها، آبشارها، روستاهای دورافتاده، دره‌های سرسبز و مسیرهای پرپیچ‌وخم را برای هر کسی که مشتاق است از سرعت پرتلاطم زندگی فاصله بگیرد و زیبایی واقعی را دوباره کشف کند، ارائه می‌کند.

تاجیکستان هیجان‌انگیز است، و اگرچه این ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد، اما واقعاً هوای پیش‌بینی ناشناخته‌ها در این سرزمین وجود دارد. آماده باشید تا انتظار چیزهای غیرمنتظره را داشته باشید و هر دقیقه از سفر خود را غرق کنید!

آیا تاجیکستان برای سفر امن است؟

دولت تاجیکستان اولویت بالایی برای ایمنی گردشگران خود قائل است، احساسی که اکثریت جمعیت آن در آن اشتراک دارند. اکثر افرادی که در طول سفر با آنها ملاقات می کنید مشتاق هستند تا به شما در وطن خود خوش آمد بگویند یا کمک های مورد نیاز را به شما ارائه دهند. در واقع، بسیاری از گردشگران، صمیمیت تاجیک ها را از نکات برجسته سفر خود می دانند. جرایم خشونت آمیز مربوط به خارجی ها کم است و آگاهی از شرایط آب و هوایی در ارتفاعات، آداب و رسوم محلی و اقدامات اولیه ایمنی کمک زیادی به افزایش تجربه سفر شما خواهد کرد.

اگر مایل به تور آسیای مرکزی هستید اما از بیابان بیزار هستید، تاجیکستان برای شما مناسب است! این کشور که مرطوب ترین کشور در منطقه است، به قرقیزستان همسایه می پیوندد و تابستان را به عنوان فصل اوج گردشگری معرفی می کند، نه بهار. با این حال هر زمان از سال جذابیت منحصر به فردی در تاجیکستان دارد:

زمستان: واضح است که فصل ایده آل سال برای اسکی و ورزش در فضای باز است، زمستان کوه های تاجیکستان را به سرزمین عجایب یخبندان تبدیل می کند که بدون شک زیبا و در عین حال برای همه کوهنوردان به جز با تجربه ترین کوهنوردان خطرناک است.

پاییز: باران‌های پراکنده و شب‌های سرد بسیاری از بازدیدکنندگان را در ماه‌های اکتبر و نوامبر بدرقه می‌کنند، با این حال اگر می‌خواهید به دوشنبه و دیگر مقاصد با ارتفاعات پایین‌تر بمانید، این فصل عالی برای بازدید است، جایی که رنگ‌های طلایی پاییزی می‌تواند زیبایی تاجیکستان را به شکلی کاملاً جدید ببرد. مرحله.

بهار: باران‌های اوایل بهاری تا ماه مه به مناظر واقعاً باشکوهی منجر می‌شود، زمانی که سفر منظم کوهستانی دوباره امکان‌پذیر می‌شود. بهار در تاجیکستان مملو از تعطیلات است و برای یک تور ترکیبی کوهستانی-شهری ایده آل است، زیرا هیچکدام به طور غیرقابل تحمل گرم یا سرد نخواهند بود.

تابستان: آفتابی است، اما نه به اندازه ازبکستان، فصل مناسبی برای سفرهای بین‌المللی، از جمله تورهای پامیر، و برای شنا، کمپینگ، پیاده‌روی و سایر گشت‌های در فضای باز است.

فرهنگ جامعه محور و همیشه مهمان نواز تاجیکستان در طول محبوب ترین تعطیلات این کشور به نمایش کامل عظمت خود می رسد. تاجیکستان با پیوستن به سراسر آسیای مرکزی در جشن‌های پرشور سال نوی ایرانی (نوروز) و استقلال از اتحاد جماهیر شوروی، میزبان برخی از جشنواره‌های واقعاً منحصربه‌فرد است که می‌توانند به نقطه برجسته اقامت شما تبدیل شوند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.